Učení
Jedinec se musí přírodním i společenským podmínkám do jisté míry přizpůsobit, ale současně na přírodu i na společnost sám působí. Uplatňuje se vnímání, myšlení, řeč, vůle a motivace.
– význam lidského učení – získávání předpokladů pro aktivní tvořivý život jedince v daných přírodních podmínkách a v dané lidské společnosti
– vrozené reflexy – zrání – růstová tendence organismu
– podmiňuje učení ( je podmiňováno učením )
Celoživotní proces
– záměrné ( ve škole )
– bezděčné – vynakládáme na to určité úsilí
– kategorie : 1) učivo ( rozsah, obsah )
2) učitel
3) rodina ( jaký postoj zaujímá, pohoda, … )
4) spolužáci
5) společenské prostředí ( vybavení školy )
6) mikroklima ( teplota, hluk, osvětlení, větrání )
7) makroklima ( smog, počasí )