Technika sociálního výzkumu
výzkum – 1. CO – téma
2. PROČ – důvod
3. JAK – metoda -> nejprve teoretická (projekt), poté praktická (dotazování a zpracování)
4. PENÍZE –kdo to zaplatí
– musí být věrohodný a ověřitelný
technika výzkumu – 1. příprava
2. zisk informací = vzorek (respondenti) – náhodnost; a) rozhovor, b) dotazník (papír, počítač, televize), c) internet + mobil. telefon
3. zpracování = tabulky, grafy
5. zveřejnění zprávy
sociální instituce – def:
1) instituce jsou soc. útvary vykonávající pro společnost důležité a užitečné fce (př. rodina = instituce 1. řádu)
2) instituce je soc. samospráva
3) instituce je založena na nedostatku lidsk. instinktu
4) instituce je souhrn organizovaných postojů důležitých pro rolové chování člověka
2. pozornost
pozornost – psychický stav, který zajišťuje soustředěnost jedince po určitou dobu na jeden jev nebo jednu činnost
– nemá specifický obsah
a) bezděčná – vyvolaná silnými podněty (výrazný zvuk, nápadný plakát) nebo podněty, které mají pro nás osobní význam
– vzniká i zaniká rychle
b) záměrná – regulovaná cílem a volním úsilímSchopnost koncentrovat se je závislá na věku, na vrozených dispozicích, na